søndag 5. mars 2017

Gult Valentinsjal ♥


Garnlageret skal slankes og jeg har fortsatt masse gult garn igjen etter prosjektet med min gule strikkejakke. De gule nøstene Cotton Viscose fra Drops fristet meg til å hekle ett sjal til bruk på sommeren. Glansen i garnet gjør den gule fargen utrolig flott og skinnende og garnkvaliteten er utmerket å hekle av. Oppskriften på det lekre Valentinsjalet er hentet fra svenske Fingerscroched. Opprinnelig er sjalet heklet i printgarn men jeg synes det ble riktig så lekkert i ensfarget også. Hjertene i sjalet kommer tydelig fram og har derav fått navnet Valentin. Jeg syntes at sjalet ble litt lite så jeg heklet likeså godt to ekstra rapporter og måtte gå til innkjøp av enda et nøste. Heldigvis er det fortsatt noen som har akkurat denne fargen igjen, denne fargen er nemlig utgående hos Drops. Sjalet er heklet på heklenål 4 mm og jeg brukte 8 nøster Cotton Viscose i fargen sennep. Det ferdige sjalet er 155 cm langt og 77 cm bredt. Resultatet ble et lekkert skinnende flott stort sjal som får meg til å smile og som blir perfekt til å slenge over skuldrene til sommerkjolen.

Etter bare noen få omganger kommer hjertene i sjalet tydelig fra.
Raskt å hekle, men det gjelder å følge med på omgangene...
Det ferdige sjalet ble fuktet og lagt til blokking på en gammel treningsmatte
Viktig å få strukket sjalet godt ut ved blokking
Det ferdige sjalet er klart for fotoshoot





3 kommentarer:

  1. Å du og du for et lekker sjal! Du er så flink! Og det er så herlig å se plaggene du tryller frem i de lekreste farger og garnsorter. Veldig inspirerende!
    Jeg har også et sjal liggende som skulle vært blokket og tatt bilde av...

    Ønsker deg en god helg da den tid kommer Mariann:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...