onsdag 26. juli 2017

Mer roseblomstring....


Roseblomstringa er nå på sitt mest intense og i helga har nok rosehagen vært på sitt aller beste. De siste ukene har det kommet nye roser i blomst nesten hver dag, så vi kan trygt si at hver dag er en rosefest.
Roseduften bølger gjennom hagen, kanskje ikke så rart med tanke på alle rosene som blomstrer akkurat nå. Det er ren nytelse for sansene og vi nyter rosehagen vår i fulle drag.
Her er en liten bildekavalkade av rosene som har startet blomstringa siden siste bloggoppdatering i begynnelsen av juli


'Rosa Mundi'

 'Morden Centennial'

'F.J. Grootendorst'

'Bonica 82'



'Alexander McKensie'

'Turbo'

'Henry Kelsey'

Gul Balsgård

'Mary Rose'

'Louise Odier'


'Willam Baffin'

'Constance Spry'



'Hansaland'

 'Flammentanz'

 'Munstead Wood'


'Rose de Rescht'

'Fantin-Latour'
 

14 kommentarer:

  1. Nydelig, nydelig, nydelig!
    Så mange flotte roser du har. Det at de dufter er jo en ekstra bonus :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit :-) Ja duft er en bonus

      Slett
  2. Hei Mariann. Så mange flotte roser. Jeg kan tenke meg hagen er vakker med dette floret. Gul Balsgård synes jeg er nydelig. Liker så godt disse blekgule. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Gul Balsgård er veldig sjelden og det finnes kanskje noe sånt som bare 5 eks i verden. Egentlig en forsøksrose som ikke kom i produksjon og som jeg har fått tak i som stilling. Så det er litt stas å ha denne i hagen.

      Slett
  3. Fantastisk!
    Min roseblomstring er over høyden nå, men nyter din:)
    Mange flotte roser!

    SvarSlett
  4. Nydelige roser! Går det greit å overvintre Fantin Latour, Munstead Wood og Constance Spry?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det går veldig greit. Mine seks eksemplarer av Fantin Latour er godt over 12 år og trives veldig godt selv om de fryser litt ned i enkelte vintre. Fantin Latour skal egentlig være en H4-H5 rose. De to andre er bare 2 somre gamle men ser lovende ut. Alle disse står lunt og varmt og har hagens beste plassering :-)

      Slett
  5. Hei!
    Imponerende rosehage du har. Vakkert
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Herlighet så mange flotte roder du har! Det så jeg kan kjenne duften :-)) Kos deg deg i rosehagen og ha en flott helg!

    SvarSlett
  7. Åååååååå, så fint!! Mange fine roser. Her var det mange favoritter. Skjønne farger, og kan tenke meg det dufter fantastisk i rosehagen.

    SvarSlett
  8. Hei Mariann

    Flotte roser - imponerende og spændende at du har så mange canadensere:)
    'Willam Baffin' og 'Flammentanz' blev dagens favoritter.

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  9. Det var mange fine roser, dufter nok deilig en sommerdag!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...