tirsdag 14. november 2017

Så kom vinteren....


"På det fjerde skal det skje...." Det er fjerde gang vi har fått snøfall i år, men i motsetning til de tre andre gangene har vi denne gangen fått såpass mye snø at det synes godt på bakken. Og jammen fikk vi et par døgn med kuldegrader også før det i ettermiddag kom vestavind og varmegrader igjen. 
På formiddagen i dag var det et nydelig blått lys over det snødekte landskapet og jeg benyttet sjansen til en liten fotorunde i hagen. Sola rekker nesten ikke over de høye fjellene der vi bor på denne årstiden og nå blir sola snart borte i to måneder. I dag slapp bare noen få lekne solstråler gjennom skydekket over åskammen og lagde flott fotolys.
For meg som har det jeg kaller "nytelseshage" er det fortsatt mye å fotografere og mye å glede seg over i hagen. Visne frøstander, frosne roser og nakne greiner er lekre med snødryss på. Og med fint fotolys i tillegg er det skikkelig rekreasjon med en runde i hagen selv om kalenderen viser november. 
Her er noen bilder fra dagens lille hagevandring.
















"Den som sparer, den har"....Denne flotte islykta har bodd i fryseren i hele sommer og er fiks ferdig til bruk, for nå er det tid for islykter igjen
"Slipp meg inn!" Sabina synes det er kaldt ute i snøen. Turene ut blir både sjeldnere og kortere i vinterhalvåret for kattene. Om sommeren bor de nærmest ute hele døgnet
Mye bedre å få komme inn og se ut på snøen fra klatrestativet
Jeg synes også det er mye bedre å være inne nå som snøen har kommet og jeg har funnet fram igjen vinterhobbyen min: nemlig håndarbeid! Tror nok det er flere hagebloggere som har hage som sommerhobby og håndarbeid som vinterhobby i tillegg til hageblogging som fint kan gjøres hele året rundt. Utover vinteren blir det nok blogginnlegg om både hage og håndarbeid her så heng med!
Bildet ovenfor viser noe av det jeg holder på med i godstolen foran tv-en om kveldene. Dette skal etterhvert bli et stort koseteppe og er sammensatt av mange små fargeglade hekleruter. Og som de fleste andre på denne tida så holder jeg også på med noen julegaver.
Så ønsker jeg alle en fin førjulstid og håper jeg har inspirert noen til å finne fram fotoapparatet og ta seg en runde ut i hagen nå i det flotte vinterlyset!

8 kommentarer:

  1. Vakre bilder av vinteren og pus :-)) Her er det bare grått og vått, men så er det jo Bergen da :-D Fin uke!

    SvarSlett
  2. Det er litt av et sceneskifte fra høysommer til vinter, og alle rosene under snøen. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei. Det blir flotte motiver med snøen. Ikke kommet snø her enda, og den kan bare holde seg vekk. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Hei Mariann!
    Fryseboks! Selvsagt - det er tingen. Jeg sliter med å få islyktene til å fryse til - det blir liksom aldri kaldt nok ute. Nå vet jeg en utvei :)
    Flotte vinterbilder!
    Ha ei fortsatt fin uke,
    Lena

    SvarSlett
  5. Tenk at dere har snø da. Nesten litt rart når alt tar seg vinterhvile. Koselig er det å dyrke sine interesser inne da. Fin hekling fra deg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så nydelige vinterbilder du har tatt Mariann!♥
    Blir spennende å se hva du tryller frem på håndarbeidsfronten denne vinteren også:)
    Ønsker deg en fin og kreativ uke:)

    SvarSlett
  7. Wonderful winter pictures, dear! Ready for Christmas, as I see :o) I love this small squares blanket, the color is inside the home for now. Have a lovely and warm weekend! 💕🍃🌸🍃

    SvarSlett
  8. Flotte vinterbilder! Og pus lurer nok litt på all snøen.
    Kjekt og ha vinterhobby inne, det har jeg også. fargerikt og flott teppe du holder på med.
    Ha en fin helg og tid fram mot jul.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...