onsdag 17. januar 2018

Rosa sjal med bladmønster - Bodils blader


Et nøste rosa Erle fra en restegarnkasse har blitt til et nydelig rosa sjal med bladmønster. Oppskriften på sjalet "Bodils blader" er hentet fra boka "Egostrikk" av Lene Holme Samsøe. Sammen med garnet Erle (mohair/silke/ull) har jeg valgt Tynn Line (bomull/viskose/lin) og disse to garnene er bare helt fantastiske sammen. 
De 40 bladene strikkes først og deretter hektes den lange raden av blader på rundpinne. Det strikkes så fra midten og utover i rillestrikk. Selv om sjalet er strikket på pinne 3,5 går det raskt å strikke både bladene og selve sjalet. Sjalet er langt og smalt og måler 2,10 m x 26 cm på det bredeste. Perfekt størrelse til å drapere rundt halsen. Jeg bare elsker mitt nye lekre sjal ♥

Etter et par forsøk fikk jeg endelig til bladene
Oppskriften er hentet fra boka "Egostrikk" som har virkelig har seilt opp til å bli min nye favoritt-strikkebok denne vinteren. Jeg har lyst til å strikke alt - fra perm til perm!
40 blader er ferdig strikket og hektet på rundpinnen. Resten av sjalet strikkes i rillestrikk fra midten og ut
Så langt rakk et nøste med Erle på 325 meter...
Detaljer - dette blir jo så lekkert!
Sjalet er ferdig og klar for fotoshoot
Nærbilde av bladene








2 kommentarer:

  1. Alldeles nydelig!!😍 Jeg skulle strikke dette sjalet, men jeg sto helt fast på bladmønsteret. Skjønte ikke helt økningene. Jeg er helt enig med deg at dette er en fantastisk strikkebok! Vil strikke ALT😂 kos deg videre med strikkingen og fortsett bloggingen!

    SvarSlett
  2. Hei! Kan du tipse meg om hvordan få til overgangen mellom bladene? Skjønner ikke helt hvordan det skal felles til fem masker igjen før nytt blad strikkes. Er svært takknemlig for innspill!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...