torsdag 13. november 2014

Hvit førjulsprinsesse - Asalea


Snøen har kommet og gått igjen to ganger allerede og ute er det regnfullt og mørkt. Mens vi venter på at snøen skal gjøre det litt lysere ute falt jeg for fristelsen og kjøpte en hvit asalea. Den er helt nydelig og snøhvit som en isprinsesse. Selv om jeg vet at den kan være litt vanskelig å få til så tok jeg nå likevel sjansen. Den minner meg om min mormor som døde for litt over en måned siden, hun hadde mange flotte asaleaer og kunne absolutt kunsten med å få de til å overleve i mange år.
Min hvite asalea har jeg plassert midt i lysfatet på stuebordet og der passet den perfekt!
Så får vi håpe at jeg klarer å gi den nok vann så den holder seg helt fram til julesnøen har lagt teppet sitt over hagen vår.













  

2 kommentarer:

  1. Ja asalea er flott, men mitt problem er at jeg ikke er flink nok til å vanne dem, og det liker de jo ikke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme problem - men jeg kaster meg på og prøver :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...