fredag 7. november 2014

Lengselen etter lys - Blommig Fredag


Med stor fare for å gjenta meg selv er denne ukas blogginnlegg til Blommig Fredag også om min kjære rose "Polstjärnan". For ikke har jeg sett noen rose som lengter mer etter lys om våren enn denne. 
Vi pakket klatrerosa inn i strie på vårparten for å beskytte den mot vårens solstråler og kuldegrader. Men tror du ikke den tittet ut gjennom to lags strie, så ivrig var den etter å komme ut i lyset!
Da var det bare å fjerne stria så rosa fikk komme ut i lyset med skuddene sine.
Her er en liten bildeserie fra rosas første spede skudd fram til den blomstret for fullt. At denne rosa liker lys er det ingen tvil om :-)

13. april

Vårsola tittet fram

 1. mai - store skudd allerede

27. mai - skuddene er blitt lange

 15. juni - og mange knupper på hvert skudd

22. juni - første blomstring

24. juni 

3. juli - flere av knuppene på hvert skudd blomstrer 

10. juli - fullt blomsterflor og litt av et syn :-)

Flere blogginnlegg med tema: Lengselen etter lys på bloggen Bland rosor og bladlöss finner du ved klikke på bildet nedenfor

5 kommentarer:

  1. Härligt inlägg och va fin den är!
    Trevlig helg, hej Ewa :)

    SvarSlett
  2. Den lot seg ikke stanse, nei! Utrolig fint den blomstret.

    SvarSlett
  3. Men vilken bild, den första! Snacka om att längta efter ljuset, klockrent!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  4. Jättetrevlig tolkning på veckans tema!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...