lørdag 31. januar 2015

Nye hagebøker i bokhylla


Jeg elsker hagebøker og kan slettes ikke få for mange. Det dukker stadig opp noen godbiter som jeg bare må ha. Og resten låner jeg på biblioteket som kan skaffe det meste av bøkene jeg snubler over.
De siste månedene har det dukket opp noen flere hagebøker i bokhylla mi og flere er på tur inn i løpet av våren. Her er godbitene jeg har sikret meg de siste månedene:


Jeg er stor fan av Claus Dalby og bøkene hans er et must i bokhylla. Nå har han en ny flott serie som jeg har begynt å samle på.  
Like før jul dumpet den nyeste boka hans ned i postkassa. Den heter "Claus Dalbys Jul" og er fantastisk julestemning mellom to permer. Her er lekre stemningsbilder, mengder av tips og veiledninger til både buketter, dekorasjoner og gaver.
I slutten av februar kommer neste bok i serien "Forår" og den havner garantert også i bokhylla mi.


Da min sønn var på weekendtur i London i høst kjøpte han med denne boka i gave til meg. Den er engelsk og heter "1000 design for the garden". Her finner du alle dingsene du drømmer om til hagen, fra fuglematere, hageredskap og hagemøbler til griller og hagekunst. 



Ellen Dyrup sin bok "Sjarmerende uterom" har stått på ønskelista en stund og jammen lå ikke denne under juletreet. Boka bugner av flotte bilder fra hagen, tips til gjenbruk og oppskrifter på både mat og ting du kan lage selv.



Under juletreet lå også boka "Grønn glede" fra tv-serien med samme navn. Her er flotte bilder, masse råd og tips og faktisk noen matoppskrifter også. 


Praktboka "Blomster og Buketter" fra Isabella Smith er en ordentlig "coffee table book". Boka har utrolig lekre bilder, og her kan man virkelig drømme seg bort i de lekreste buketter. Boka inneholder tips om både såing, dyrking, høsting og binding av egne blomsterbuketter.
Boka kom jeg første gang over på en av mine favorittblogger og siden har den stått på ønskelista. Forfatteren er forresten dansk og utgir også livsstilsmagasinet "Isabellas"



2 kommentarer:

  1. Hagebøker gir masse inspirasjon=) Jeg kan bla i dem i timesvis=) Nyt=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Her har du fått mange fine skatter.
    Er noe med å få drømme seg bort i tida fram til snøen forsvinn.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...