søndag 12. april 2015

Romantikk ♥ og blogging i drivhuset


Et drivhus kan brukes til så mangt! 
I går var det deilig vær i Valdres, helt vindstille, overskyet og 10 plussgrader ute. En flott dag å rusle litt i hagen. Det er fortsatt litt tidlig for hagearbeid her, men noe fikk vi da gjort.
Vi tilbragte derimot mesteparten av dagen i drivhuset. Noen kaffepauser og litt hageplanlegging ble det. Jeg tok også med pc'n og blogget litt. For blogging kan man faktisk også gjøre i drivhuset. 
Etterhvert ble det jo litt mørkt, men med tente lys ble det ordentlig koselig å sitte der mens regnet trommet ned på taket. Ja, faktisk ble det ordentlig romantisk i drivhuset sammen min mann ♥ Det er så viktig å ta seg tid til litt alenetid og de gode samtalene, det er sånn et ekteskap overlever. 
Og hadde det ikke vært for at vi etterhvert ble ganske så sultne, og sønnen i huset forventet kveldsmat så hadde vi vel sittet der ennå...
Her er noen bilder fra lørdagens romantiske kose- og bloggestund i drivhuset og dagens arbeidsøkt ♥

Jeg deler mine helgegleder på bloggen til Vivishagerom :-) 







Midt i gammelt løv titter krokusen endelig opp
Og ikke hvilken som helst krokus heller: Denne er fra en potte med krokus som jeg fikk av mamma for tre år siden og dumpet i bedet. Den har bare kommet med blad de siste årene men i år har den endelig blomster, til stor glede for meg! 
Flytting av selvsnekret fuglekasse (etter oppskrift på Moseplassen) til et tre ved siden av drivhuset, så nå får vi orkesterplass til vårens små fugleunger.
Fotografen her er min mann som så morsomt uttrykte det på facebook: "Denne rypa er litt for stor for fuglekassa, men ho skal ha for forsøket" 
Et trillebårlass med rullestein til skyggebedet blir behørlig undersøkt av kattene
Lekkert! Mulig jeg er litt steingal....?
Inne har vi fortsatt "problemer" med en bortskjemt herremann som rett som det er plutselig er på bordet. Han er nå utrolig pen da, men det tror jeg faktisk at han vet selv også....

8 kommentarer:

  1. Åhhh, så koselig=) Helt enig, romatikk er viktig=) Gleder meg til å se hva du planlegger i hagen. Fin søndagskveld til dere=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Det høres både hyggelig og koselig ut! Drivhuset ditt ser så fint ut med lysene om kvelden.
    Din herremann på bordet er prikk lik min herremann som også ligger på bordet rett som det er. Har egentlig gitt opp å få de til å ikke ligge der. Katter elsker å ha utsikt, og da er det vel ikke noe som er bedre enn et bord ;)) Er din Maine Coon som ligger på bordet?

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig...og romantisk! Heldige vi som kan nyte livet innom noen mm. glass:))

    SvarSlett
  4. Det ser både hyggelig og romantisk ut:)

    SvarSlett
  5. Åååå så koselig♡ Ta godt vare på de stundene der:)
    Flotte Felix, han liker nok å god oversikt over hva dere driver med;)

    SvarSlett
  6. Drivhuset ditt ser helt fantastisk ut. Det blir ikke det samme med mitt med 1 cm tykke plastplater og aluminium. Det er så herlig med vår og da er det jo tid for svermerier også, det merkes i gausdal også ;)

    SvarSlett
  7. Så fint drivhus du har og så fint å kunne bruke det til mer en planter.
    Deilige vår bilder, nå er det gode tider fremover.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...