fredag 25. august 2017

Stormy Day Shawl i det mest vidunderlige garn



Det mest vidunderlige garn heter Whirl og kommer fra nederlanske Scheepjes. Garnet kommer i nøster på 1000 m og har fargeskifte fra begynnelse til slutt. Et nøste er nok til et sjal. Fargene er helt vidunderlige og det er vanskelig å velge for her er det mye lekkert. Garnet er i bomull/akryl og er deilig mykt. Heldigvis fås garnet her i Norge også, eneforhandler er hosjette.no
Det finnes mange fine oppskrifter for akkurat dette garnet, både sjal, topper og kjoler. Jeg valgte å hekle sjalet Stormy Day Shawl som er laget av Kirsten Ballering og oppskriften finner du HER. Sjalet er lett å hekle og det er utrolig spennende å se hvordan fargeskiftende blir. 
Resultatet er et mykt og godt sjal, og fargene er jo bare fantastiske! Jeg er superfornøyd!


Denne lekre fargen heter Fruity 'o' Tutty og jeg hadde nesten ikke hjerte til å begynne å hekle med det. Må nok innrømme at jeg ble litt forelsket og hadde mest lyst til å beholde garnnøstet til pynt

De første radene i den lekreste klare gulfarge.

Sjalet vokser og fargene skifter fra gult til rosa
Sjalet er snart ferdig og jeg benytter sjansen til å bruke opp mesteparten av nøstet ved å legge på noen ekstra runder



Ferdig! Nå mangler bare blokking før sjalet kan tas i bruk


Sjalet måler 122 x 76 cm ferdig blokket







4 kommentarer:

  1. Nydelig sjal i fine farger! Så fint at du viser noen bilder av hvordan du gjør det også. det er fler år siden jeg har heklet mye, men har prøvd litt med en hatt til barnebarn, og det er veldig gøy!
    God helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  2. Hei!
    Vakkert sjal
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Helt nydelig. Gleder meg til jeg blir ferdig. Det stoppa litt opp, mengde Hekla 7 popcorn rader, så det er ikke mye igjen

    SvarSlett
  4. Så nydelig det ble. Du kan litt av hvert du.
    Klemz

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...