søndag 27. januar 2019

Vakkert Leafsjal i honninggult


Ett Leafsjal strikket i Hillesvåg Ask i den deiligste honninggule farge hoppet av strikkepinnene etter bare 14 dager. Og da måtte jeg i tillegg vente noen dager på litt mer garn....
Garnet er mykt ullgarn og den melerte fargen gir deilig fargespill i sjalet. Sjalet er 206 cm langt og 73 cm bredt ferdig blokket. Helt perfekt størrelse til å slenge på seg på kalde vinterdager. 
Jeg tror faktisk dette er det vakreste jeg har strikket og desidert det morsomste på lang tid!

Etter bare en kveld hadde jeg kommet så langt og var blitt helt hekta på mønsteret...
Så langt kom jeg på to nøster.... og måtte pent vente noen dager på flere nøster...

Sluttspurt.... og fant endelig en løsning på det runde garnnøstet som rullet under sofaen hele tiden...
Oppskriften er hentet fra boka "Sjal, skjerf og halser" av Marion Louise Rindsem
Men du finner den også HER på hennes nettside MarionRDesign
Prøveligging av ALLE strikkeprosjekt er viktig når man er katt...
Ferdig sjal på fotoshoot
Detaljer: spissen

 
Detaljer: begynnelsen



Det er ikke alltid like lett å ha fotoshoot når det blåser så mye som det gjør her til tider...

4 kommentarer:

  1. Virkelig lekkert sjal du har strikket! Jeg kjente det klødde litt i strikkegenet mitt ;-))

    SvarSlett
  2. Kjempeflott. Jeg liker mønsteret. Deilig garn har du brukt.
    Fargen er super. Takk for LINK.
    Kos deg. God søndag.
    Viola

    SvarSlett
  3. Katt och stickning är bästa kombinationen! Verkligen vacker sjal, både färg och modell. Kram från Anna

    SvarSlett
  4. Hei, kjempefint sjal! Hvor mange nøster brukte du?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...