søndag 20. januar 2019

Håndarbeidsåret 2018


Bloggen har dessverre ikke blitt mye prioritert i 2018 og det er ikke mange innleggene jeg har lagt ut. Men jeg har fått gjort masse håndarbeid i året som har gått og her kommer en liten oversikt over hva som har kommet av heklenåla og strikkepinnene mine i 2018.

På årets første dager var jeg ferdig med et blått Langetantesetjesjaal til min datter som elsker blått. 
Skjerfet er heklet i CeWec Verona Fine og Drops Karisma
Strikket pung med broderte roser og perler i yndlingsfargen gul ble laget i januar.
Blogginnlegget finner du her
Mitt første Bodils blader sjal ble strikket i lekkert dus rosa i januar og siden har det blitt mange fler.
Garnet er Dale Erle og Sandnes Tynn Line og blogginnlegget finner du her
Sjalet "Hygge" er først heklet og så brodert i fargerike mønstre og ble ferdig i februar.
Sjalet er fra Scheepjes sin CAL 2017 og er heklet i Stone Washed og brodert i Catona. Blogginnlegget finner du her

Mika-genser til min kjære ble endelig ferdig i februar.
Strikket i Abulita 4tråds merino fra Pickles og Drops Brushed Alpakka Silke og ble både myk, god og varm!
Lilla heklet genser i eget design ble laget i mars.
Genseren er heklet i flere forskjellige garnkvaliteter i flere lillanyanser. Blogginnlegget finner du her
Heklet pute med en fargerik blomstereng på - slik går det når den heklegale savner sommeren! 
I mars synes jeg virkelig vinteren hadde vart lenge nok...
I påsken var det klart for utstillingen "Kreativ med garn" der jeg og fire andre damer stilte ut våre hekle- og strikkeprosjekter. Og til utstillingen laget vi kunstinstallasjonen "Garndusj" som ble helt fantastisk og utstillingens midtpunkt!
 Heklet skjørt i helt eget design og spesialtilpasset meg.
Dette er heklet i det flotte nederlandske garnet Scheepjes Stone Washed
Alle har vel et evighetsprosjekt og mitt evighetsprosjekt er dette store oldemorsteppet i lekne farger. Det er meningen at dette til slutt skal pryde ei dobbeltseng på et gjesterom, men det er nok ei lita stund til det blir ferdig. Bildet er fra april og da så teppet sånn ut

Enda et uferdig objekt (UFO).. Dette skal bli ei jakke og den er laget av heklede oldemorsruter og har strikket bærestykke. Garnet er Drops Lima og er i lekre grønne nyanser.
Men så var det disse ermene da og jeg ble ikke helt enig med meg selv hvordan de skulle være. 
Og så kom sommeren og det ble tid for hagearbeid.....
Barselgave til en liten prinsesse ble overlevert i oktober. 
Jakke, bukse og lue fra boka "Gustav og Berta" strikket i deilig mykt Dale Lille Lerke
Knappeskjerf til storesøster i mykt lysrosa Sandnes Alpakka Silke.
Oppskriften er hentet fra boka "Strikk meg"
Sjalet Bodils blader strikket i nydelig gult mykt håndfarget garn fra selveste NinaPetrina til meg selv kom av pinnene i rekordfart i oktober
Tre Bodils blader-sjal lå under juletreet i år og disse kom av pinnene i november på løpende bånd
Det røde er strikket i Sandnes Alpakka Silke, det rosalilla og det denimblå er i BC Bio Balance.
Mykt og lekkert Trinitysjal kom av pinnene i desember
Strikket i den deiligste grågrønne farge i DSA Faerytale og Sandnes Tynn Line
Løvlisjal i lekkert rosa.
Strikket i Kauni og Rauma finullgarn. Sjatteringene i kaunigarnet ga bladkanten det lille ekstra
Line Langmo genser strikket til mammaen min ble endelig ferdig i desember
Strikket i Drops Melody, Alpakka Silk og Brushed Alpakka Silk samt DSA Faerytale.
Og så til slutt et lite tips til de som gjerne vil følge meg på håndarbeidsfronten: følg meg på instagram der jeg stadig legger ut bilder av det jeg holder på med under @mariannsvingen

3 kommentarer:

  1. Hei! Fantastisk flott! Skjørtet må du jo få produsert.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Garndusjen din er virkelig spennende.
    Selv om jeg har null peiling på garn så la jeg merke til den :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...