torsdag 24. september 2015

Rosenes forfall...


...kan også være vakkert!
Når rosene er ferdigblomstret slipper de kronbladene. Jeg pleier å plukke dem opp istedet for at de bare blir liggende der og dette er en av de tingene jeg gjør med stor glede hver dag. Samtidig får jeg kikket litt mer på rosene, sjekket dem for sykdommer, sett om det er flere knupper, luktet litt på blomstene og beundret skjønnheten. For roser er virkelig det vakreste jeg vet!
Inspirert av et blogginnlegg hos Villroses hage der hun visste fram sine flotte forfalne roser i begynnelsen av september, drister jeg meg utpå med dette innlegget.
Så vakre kan roseblader og visnende roser være :-)






 "Rotes pheanomen"
 "Rhapsody in Blue"
 "Rosa Mundi"
"Rose de Rescht"
 "New Dawn"

6 kommentarer:

  1. Så vakkert!
    Roser er fine i alle stadier syns jeg..og en fin ide dette du deler:)
    God helg:)

    SvarSlett
  2. Det er ikke vanskelig å skjønne din lidenskap for roser!

    SvarSlett
  3. Så flott det var. Jeg har en rose som lukter veldig godt. Når den begynner å visne samler jeg kronbladene og tørker dem. Kastet akkurat noen gamle med tungt hjerte, de luktet like godt og intenst etter mange, mange år, men da har de ligget i en ganske tett beholder.
    Hilsen ingeborg

    SvarSlett
  4. Jeg rekker da ikke å henge med på alle de flotte innleggene dine jeg.... Flink er du!:) Nydelige roser, også når de liksom er ferdige for sesongen... Jeg drømmer om et par roser til våren....Kanskje et bed inntil drivhuset, det er så nakent liksom.... Kanskje jeg spørre deg om tips;)
    Ønsker deg en fin søndag Mariann:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...