søndag 4. februar 2018

Iskaldt!


Vi har hatt den kaldeste vinterhelga på de 22 årene vi har bodd her i Valdres. Med hele 30,4 kuldegrader i natt ble det litt i kaldeste laget da vi sjelden ser tjuetallet til vanlig her. Vi har heldigvis godt med snø og rosene hviler trygt under en meter med snø. Selv om sola har tittet fram på dagtid har kuldegradene holdt seg rundt 25, men nå utpå kvelden er vi under tyvetallet igjen. Vintersol, blå himmel, hvit snø og kuldegrader kan være utrolig vakkert og jeg dristet med ut med fotoapparat midt på dagen i dag. Så her er et lite knippe bilder fra en riktig så stivfrossen Valdreshage.







5 kommentarer:

  1. Det hørtes skikkelig kaldt ut! Her har vi også minusgrader med vi er ikke i nærheten av 30 kalde :-)) Men jeg har begynt å lengte etter vår og plussgrader :-)) Fin uke!

    SvarSlett
  2. Fint med vinter også. I går hadde vi folk som var oppe og spadde snøen av taket på hytta, fikk et bilde som viste at snøen var av taket, men inngangdøren var helt dekket, lurer på hvordan det skal gå :) Ha en fin dag, hils Egil, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei Mariann!
    Minus 30 er kaldt selv for meg som er oppvokst i Indre Troms. Håper rosene klarer seg tilt ross for kulda. Her har vi også hatt kaldt lenge, men ikke under -10 grader. Men for kystklima er det rått og kaldt. I dag derimot, +2 grader.
    Du er så flink å ta fine vinterbilder!
    Ha ei fin uke,
    Lena

    SvarSlett
  4. Hej Mariann!
    Vi har fått lite kallare nu, och för mig är det riktigt kallt med -15 som vi har idag. Vintern har bjudit på värmegrader och bara några få gånger har det varit minus. Men -30 låter väldigt kallt. Soliga fina vinterbilder.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  5. Hei!
    Det ser både vakkert og kaldt ut. Jeg håper den verste kulda snart slipper taket.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...