torsdag 25. desember 2014

Fra julegavesekken - heklede luer


Til mine tre nevøer og ene niese har jeg heklet luer. For luer får man jo ikke nok av.
Disse er heklet i garnet Nepal i alpakka og ull og oppskriftene er fra Drops.
Oppskrift til jentelua finner du her og oppskrift til guttelua finner du her. De var lette å hekle og for å skille de tre gutteluene fra hverandre har de fått forskjellig farge i dusken og litt forskjell på stripene. To av luene har også fått en bokstav inni for å skille dem fra hverandre da disse er til to brødre.
Jentelua har fått en blomst i samme farge som kantingen og dusken.
Luene ble gode og myke, så jeg håper at disse faller i smak hos tanteungene mine :-)






2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...