lørdag 19. mars 2016

Få oversikt over garnlageret


Etterhvert som garnlageret har økt har jeg også fått behov for en viss oversikt over hva jeg egentlig har av garn. Først gikk jeg til innkjøp av en liten boks hvor jeg oppbevarte alle garnetikettene med en tråd av det aktuelle garnet festet på. Men nå er boksen full, det er vilt kaos og helt umulig å få noen som helst oversikt. 
På bloggen Look at what I made kom jeg over denne fantastisk ideen hvor man organiserer garnet i en perm. Her får man fort oversikt over garnlageret, både hvilke typer garn og hvilke farger man har.
Så jeg gikk til innkjøp av en lekker perm fra Søstrene Grene med "gammeldags" hullsystem. Ettersom jeg ville ha norsk tekst på mine ark laget jeg mitt eget design på arkene. Arkene ble deretter laminert sammen med garnetiketten. Så laget jeg hull i arkene, festet garnendene og noterte fargenavn og fargenummer. De ferdige arkene ble deretter satt i permen og vips så hadde jeg en fantastisk flott perm som virkelig gir meg oversikt over garnlageret.
Sånn laget jeg permen min:

Boksen med etikettene er full og det hersker vilt kaos, ikke lett å få noen oversikt her
Egendesignet ark
Detalj
Arket legges inn i lamineringsarkene sammen med garnetiketten...
som deretter lamineres i lamineringsmaskin
Alle arkene ferdig laminert
Arkene får hull med en hullklipper (figurstanser)....
før garnendene flyttes fra etikettene og over på arket
Etter å ha notert fargenavn og fargenummer er arkene ferdige og settes inn i permen
Det ferdige resultatet







7 kommentarer:

  1. For en fantastisk og praktisk ide. Du har gode organiseringsevner. Har mange ganger ønsket å lage en så detaljert oversikt over garnet mitt…..men er ikke så organisert(hihihihi)

    SvarSlett
  2. Det var en flott idé, skulle ønske jeg klarte å bli så organisert.. *kremt* Garnet mitt har det godt i plastboksene sine og jeg har stort sett oversikten. Man får seg jo noen overraskelser innimellom, men det får jeg bare leve med. God påske til dokker.

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert! Så fint! Og så godt med slik oversikt! Du er så flink og veldig inspirerende:)
    God påsk:)

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri sett noen med så god oversikt over garnlageret! Det er imponerende. Og så fint utført :)
    Her er garnet sortert etter tykkelse og lagt i plastbokser....

    SvarSlett
  5. Jeg er imponert! her kom jeg aldri lengre enn at alt lå i samme kisten.. Men så har jeg nok heller aldri vært så produktiv som deg heller ;-)) Ønsker deg en strålende påskeuke!

    SvarSlett
  6. Fantastisk... ....så fint . Ein ting ynskje det men få det til .... Eg har nok for stort garnlsger. Er heilt imponert.

    SvarSlett
  7. Thank you very much for this amazing and useful idea! I'll make one like this for me. Have a nice week! :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...