søndag 6. mars 2016

Sommerdrømmer


Det snør og det snør og nå snør vi nesten ned her i Valdres!
Så dagens utfordring fra Anne med bloggen Moseplassen var ikke vanskelig å ta, hun vil gjerne at vi hagebloggere hyller sommeren med et blogginnlegg fylt av sol, sommer og drømmer.
Et lite dypdykk i billedarkivet og vips: her er noen bilder som viser hva jeg drømmer om i disse grå vinterdagene:

rosenes elleville blomstring...


som sender kaskader av roseduft over hele hagen...


duften av lavendel...
late dager i drivhuset...





sommerens overdådige blomsterbuketter...
klatreveggens frodighet og fargesprakende lekenhet....

ildkaprifolens velduftende vakre blomster....
stokkrosenes eventyrlige blomstring utover sensommeren...
fornøyde pusekatter som koser seg i skyggen...
varme sommerkvelder...
og late dager på verandaen...




Måtte denne sommeren også innfri mine hagedrømmer!

10 kommentarer:

  1. Den som ikke kommer i sommerstemning av de bildene der kan ikke være frisk;) Herlige sommerbilder!!
    Her har det også kommet masse snø i det siste, men nå er det mars så det er håp!
    Jeg er klar, og gleder meg masse!

    SvarSlett
  2. Deilige sommerbilder du byr på! Jeg lengter etter vår og litt varne, men vi er nok ikke riktig der enda.. Fin uke til deg!

    SvarSlett
  3. Fantastiske sommerbilder! Her smelter snøen godt nå, og jeg hadde håpet på skikkelig sol i dag så de første krokusene kunne åpne seg. Den ble dessverre ikke sterk nok i dag, men jeg fikk både raket litt og kvernet en haug med kvist, så vårkosen i hagen er i gang. Ha en fin ny marsuke! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  4. Så mange flotte roser du har! Og så herlige sommerbilder, noe som er akkurat det vi trenger nå, herlig!

    SvarSlett
  5. Så fint,med alla vackra sommarbilder. Något att se fram emot.
    Ha det fint!
    Marika

    SvarSlett
  6. Åh, jeg gleder meg til sommeren! Du har så mange fine roser, og nå har jeg også bestilt meg klatrerose. Dermed må jeg få "bestilt" rosetårn etter tegningen jeg har laget. Egentlig burde jeg vel snekre den selv, men vi får se... Jeg gleder meg forresten til artikkelen om lysthuset deres i hagebladet neste gang :)

    SvarSlett
  7. Du herlige sommertid! Her var det var det virkelig mye vakkert å glede seg til! Så mange fine samplantinger som du har... Nydelig!
    Og ikke å forglemme vasen med roser og marikåpe!

    SvarSlett
  8. Nesten ikke til å tro at deisse nedsnødde plassene kan inneholde all denne frodige prakt!

    SvarSlett
  9. så nydelig det er hos deg! 🌸
    Veldig inspirerende rett og slett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne :-) Så koselig å høre!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...