onsdag 19. november 2014

Selvlaget blomsterdekorasjon


Siste helga i mai ble vår yngste sønn konfirmert og jeg fikk prøvd meg på å lage blomsterdekorasjoner selv. Da våre døtre ble konfirmert valgte vi å kjøpe blomsterdekorasjonene, men i år ville jeg prøve selv, for hvor vanskelig kunne det være?
Jeg gikk til innkjøp av fire glassboller og oasis. Av blomster kjøpte jeg fire store hvite rosebuketter og en potteplante med hvit krysantemum. Fra hagen hentet jeg inn lupinblader og knuppene på rognebærblomstene, disse hadde jeg testet ut på forhånd så jeg visste at holdt seg godt.
Alle blomstene går i hvitt og grønt, og grønt var konfirmantens farge.
Oasisen ble tilpasset glassbollen og lagt i vann i mange timer for å trekke nok vann. Så begynte det morsomme, nemlig dandering av blomstene. Begynte i midten med krysantemum og jobbet meg i ring utover. Jeg brukte en stor stoppenål for å lage hull før jeg stakk stilkene inn i oasisen, fant ut at stilkene ikke knakk så fort da. Lupinbladene ble dandert i en ring ytterst. Til slutt ble rognebærblomstene stukket inn for å dekke mellomrommet mellom roser og lupinblader.
Resultatet ble over all forventning, fargene på blomstene gikk ton-i-ton og så elegant og lekkert ut. Ja faktisk var det mange som trodde at disse blomsterdekorasjonene var kjøpt, så jeg var kjempefornøyd med resultatet!!

Bordet ble også pyntet med greiner av brudespirea som blomstret akkurat tidsnok.



Konfirmasjonsselskapet ble holdt på vakre Danebu Kongsgård i Valdres

2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...