lørdag 29. november 2014

Snart 1. advent - Blommig Fredag


I helga er det første søndag i advent, vi starter nedtellinga til jul og det er endelig lov til å begynne julepyntinga.
Ut fra boden kommer pappesken merket Advent. Opp i vinduskarmene settes adventsstakene og lyskulene kommer opp på sine faste kroker i vinduene.Jeg bare elsker julekulene mine og når lysene tennes skapes en koselig førjulsstemning.
Ute blir det nesten ikke lyst føles det ut som, og allerede halv fire begynner det å bli ordentlig mørkt. Vi har fått beholde snøen som kom, og det gjør det litt lysere ute.
Kuldegradene har bitt seg fast sånn like under null. Min tapre rose er fortsatt like vakker og jeg bare nyter synet. Tenk så merkelig med både snø, lyslykt og roser!

Lyslykta foran drivhuset lyser opp i skumringen

Roser, snø og lyslykt - et litt uvanlig syn



Stjerne i 1800-tallsvinduet i drivhuset

Levende lys gir koselig førjulsstemning i drivhuset


Min faste følgesvenn Jasmin fryser litt på beina og lurer på om jeg ikke kommer snart...


Ei av julekulene på sin faste plass i verandadøra

Jeg elsker svibler! Årets svibler har fått plass i glass fylt med steiner

Et selvlaget juletre av en gammel bok er allerede på plass, og min hvite asalea er fortsatt like flott etter 3 uker

Jeg ønsker dere alle en riktig god adventstid :-)


Flere blogginnlegg om 1. advent finner du på bloggen Bland rosor och bladlöss, klikk på bildet nedenfor

2 kommentarer:

  1. Så vakkert du har pyntet. Det er så koselig å finne frem lysene og juleblomstene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Ja, det er ordentlig koselig å finne fram igjen adventspynten og tenne lysene, blir en helt egen stemning :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...