søndag 22. mars 2015

En drøm av et roseteppe


Mitt heklede roseteppe er ferdig og er i sannhet en drøm av et teppe!
Teppet minner meg om sommer og roseblomstring og skal bli utrolig deilig å slenge over skuldrene en sen sommerkveld mens roseduften bølger rundt meg.
De store rosene i seks farger er heklet i deilig mykt ullgarn. Med to kontrastfarger (hvit og offwhite) ble teppet lyst og lekkert. Ullgarnet heter Karisma og oppskrifta til teppet er hentet fra boka "Vårgleder" av Miriam Nilsen Morken og Tone Merete Stenkløv. Du kan også finne samme oppskrifta i boka "Løkker & Masker".
Teppet består av 118 ruter som er sammenheklet ved montering og måler ferdig 95 cm x 142 cm.
Jeg har blogget om roseteppet mitt to ganger før, blogginnleggene finner du HER og HER om du har lyst til å lese mer.
Det ferdige teppet måtte selvsagt være med ut på fotoshoot, så her er dagens bilderas fra et vindfullt vinterlig Valdres samt noen bilder fra arbeidet underveis.







Sabina prøveligger den ene halvparten mens jeg hekler rosene til den andre halvparten av teppet
 Systematisk hekling av ytterkanten i rutene
Puslespill av siste halvpart før montering
Ferdig!





 

15 kommentarer:

  1. Nydelig teppe=) Jeg er imponert=) Fin kveld til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Så vakkert det er! En sånt skulle jeg gjerne hatt, men jeg har ikke armer som tåler sånt dessverre. Det er litt av en jobb du har nedlagt der :)

    Nydelig bilde av pusen og teppet. Jeg hadde en gang en katt som het Zabrina :)

    God ny uke!

    SvarSlett
  3. Ååå, for eit nydeleg teppe !!
    Lekre fargar.
    Jammen har du vore flittig.

    Fin ny veke frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Hei! Du lager den ene drømmen etter den andre. Nydelig. God kveld! Anne

    SvarSlett
  5. Det var utrolig nydelig!! For en jobb! Du er jammen meg flink!

    SvarSlett
  6. Wow! Så vakkert, lekkert ... ja, rett og slett nydelig <3
    Du er helt rå med å lage tepper :) og ta vakre bilder...

    Ønsker deg nydelige vårdager fremover!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  7. Nydelig teppe ! Begynte umiddelbart å telle ruter, og skjønner at det er utrolig deilig når alle "brikker" er på plass og det er ferdig:-))
    Nyt våren.
    Eirin

    SvarSlett
  8. Wow det ble utrolig flott, helt nyyydelig også.
    God ny uke til deg.

    SvarSlett
  9. Wow...for et flott teppe!
    Og her er det mange timer underveis....nydelige farger også:)
    Fin uke til deg:)

    SvarSlett
  10. Fantastisk vakkert teppe. Takk for at du har delt på min link up idag

    SvarSlett
  11. Aldeles nydelig teppe!

    SvarSlett
  12. Beautiful !!!!!! So nice with all the roses.

    SvarSlett
  13. Gorgeous! And the colors are just perfect.
    Amalia
    xo

    SvarSlett
  14. Gratulerer, du fikk dobbelt så mange klikk som nr to på min Link up forrige uke. Jeg har skrevet ett innlegg som kommer kl 12 idag. Velkommen skal du være i morra eller torsdag på Link up party. God påske

    SvarSlett
  15. Så nydelig teppe du har heklet. Og alle de fine rosene du monterer på etterpå. Sukk så fint. Skjønne farger. Flotte bilder du har tatt også! Holder på å avslutte mitt andre bestemor-lappeteppe, men har helt glemt hvordan jeg heklet den fine blondekanten rundt:-)
    Klem fra meg

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...