søndag 1. mars 2015

Vårstemning i snøstorm


Det er snøstorm i Valdres, men inne står noen av løkblomstene på sitt vakreste og lager deilig vårstemning denne første dagen i vårmåneden mars.
I kurven blomstrer krokusen, mens perleblomstene er på retur og våririsen allerede er ferdig med blomstringa.
Jeg har også kjøpt meg en påskelilje, den er utrolig vakker, har en nydelig kremhvit farge og dufter vidunderlig.
Et lite besøk i drivhuset med kaffekopp og sjokoladeknupp er koselig på en søndag. Med på lasset følger også to kattepuser og fotoapparatet. For bilder av min vakre påskelilje må jeg jo vise dere.
Her er noen kosebilder fra dagens drivhusbesøk.
Og min helgeglede deler jeg på bloggen Vivishagerom, ta turen innom for flere helgegleder...

Narcissus "Bridal Crown"






Krokus "Pickwick"




Perleblomst - Muscari "Blue Magic"
Prinsesse Jasmin med sine flotte blå øyne storkoser seg i drivhuset..

Mmmm, litt dårlig vær synes Sirikit....

Rosene har tørket og blitt ordentlig dekorative

7 kommentarer:

  1. Hei
    Det beste som er på denne tiden av året, er jo bilder av vårblomster. Vi har en flott tid foran oss, og jeg kjenner at jeg gleder meg til en ny hagesesong.
    Tusen takk for en vårlig og flott helgeglede. Det er utrolig gøy at du vil være med, og jeg håper du fortsetter med det.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Lite løkblomster å få tak i her, men kjøpte endel stemor fredag, som fortsatt står på vent...
    Snø, sludd og kuldegrader gjør at de må vente noen dager før de settes ut. Men jeg vet hvor jeg vil ha
    dem !!
    Nyt våren:-)))

    SvarSlett
  3. Nydelig påskelilje og krokus! Fornemme katter også :)

    SvarSlett
  4. Ser veldig koselig ut i drivhuset deres. Ikke vanskelig å skjønne at dere trives der:) God søndag

    SvarSlett
  5. De narcissene er så vakre! Jeg har plantet de ut flere ganger, men de kommer ikke igjen dessverre.
    Nydelige katter du har!

    SvarSlett
  6. Nydelige vårblomstre i vinterland. Det er vinterland her også, fått mye tung nysnø i helga. Ja ja, det blir vel vår hos oss også etterhvert.

    SvarSlett
  7. Hei. Ja, det er hyggelig å bringe våren innendørs når den venter på seg ute. Jeg pleier også å kjøpe inn narcissus Bridal Crown som jeg planter ut i hagen når de er ferdigblomstret i vinduskarmen.
    Jeg oppdaget faktisk ikke bloggen din før i dag, men nå har jeg lagt deg til i blogglisten min.
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...