tirsdag 21. april 2015

"Bytur" og Hagemesse


I helga har vi vært på "bytur". En slags kombinert kosetur, hagemessetur og studietur. Når man har barn er det veldig viktig å ta seg tid til litt alenetid. Selv om ungene er blitt store er ei helg på hotell virkelig herlig og et flott avbrekk i hverdagen. 
Fredagen tilbragte vi på Hagemessa. Her var det mye flott å se på, masse inspirasjon å hente og ikke minst mye fint å få kjøpt. Det er første gang vi er der og vi skal garantert dit igjen, for dette ga virkelig mersmak. Vi var heldige som valgte fredag, det var litt mindre folk og vi kom fram uten å måtte stå i kø. Selv om det var mengder av fristende planter, klarte vi å være fornuftige, det er alt for tidlig å plante ut noe hos oss ennå. Men det ble med hjem litt krydderurter, noen stiklinger og litt hollandske knoller. Litt av hvert annet ble det også, bl.a nye hagehansker og et nytt hageskjørt.
Lørdag ble det tid til litt shopping før jeg tilbragte noen timer på skolebenken. Jeg tar nemlig litt mer utdannelse på Handelshøyskolen BI og er snart ferdig med Bedriftsøkonomistudiet. Med eksamen nå i mai blir det nok litt mindre blogging og litt mindre hagearbeid fram til da.
Søndag var vi en liten tur innom Plantasjen på Hønefoss, Det er 2,5 times kjøring til den nærmeste Plantasjen fra der vi bor, så da passer vi på å benytte anledningen til å stikke innom når vi kjører forbi. Og sannelig fikk vi tid til en liten stopp på en bruktbutikk også.
Vi har hatt en kjempefin helg og selv om en blir litt sliten med et så tett program, er det en god slitenhet. Her er noen bilder fra helga og litt av det som ble med hjem.

Lekre drivhus hos Solfang

Kjøkkenhage i pallekarmen hos Garden Living

Hagemesseselfie ♥

Vel anvendt tid på en lørdag - på skolebenken

Godt å komme hjem igjen til vakre Valdres
 Alle katalogene og hagebladene fra hagemessa er perfekt å ligge på synes Sirikit
 Ny lekker hylle til drivhuset fra Åhlens
 Ampeljordbær og Geranium Biokovo. Lilla plantebrett og lilla hageverktøy fra Tiger
 Duftperlargonia "Charity" og Pelargonium zonale Tango  
Hageskjørt fra Gardengirl, hollandske dahliaknoller, italienske urter, lilla plantebrett fra Tiger, hvit vase fra Plantasjen, hvit metallkanne fra Buketten samt hvit mugge fra bruktbutikken
Hagehansker fra Gardengirl, lekker gul boks til alle frøposene mine og matcende gul kopp fra Kremmerhuset
Italienske krydderurter - rosmarin, oregano og hvit sitron timian
 Morsomme planteholdere formet som grønne knelere fra Tiger på lekker plantestøtte i "gammel" stil fra Buketten

9 kommentarer:

  1. Så mye lekkert du har handlet i helgen! Og det gleder meg litt ekstra å se at du har vært innom Kremmerhuset♥ Koppen har jeg jo, og nå fikk jeg virkelig lyst på den boksen til frøpakkene. Har jo vært så opphengt i at den heter brødboks...
    Også den hylla fra Åhlens! Den vil jeg ha! Tusen takk for herlig inspirasjon!
    Ser ut som dere har hatt en super helg, så deilig!!
    Så flink du er som tar mer utdannelse:)

    SvarSlett
  2. Fine ting du har anskaffet deg! Ja, hagemessen er morsom å få med seg. Det ideelle hadde sikkert vært om den ble holdt tidlig i Mai når folk er i skikkelig hagehumør ;-)
    Ha en fortsatt fin vårdag.
    Stein fra "Sommerhagen"

    SvarSlett
  3. Wow så mye fint Marianne, ja på den messa skulle jeg gjerne vært.
    Hylla du har kjøpt var fin og ser ut som det er plass til en del, fine og deilige vår bilder.
    Kos deg i hagen og ha en fin april dag.

    SvarSlett
  4. For en herlig helg dere har hatt. Mye fint å se og litt har du jo fått med deg hjem. Jeg fikk ikke dratt i år, men i fjor minnes jeg at det knapt var plass til meg selv i bilen hjem derfra....:) Lett å gå amok der.
    Nyt vårdager i den flotte hagen din.
    Jannicke

    SvarSlett
  5. Det høres ut som ei morsom helg, og fin fangst:)

    SvarSlett
  6. Hei! Her står opplevelsene i kø. Så mange fine ting du har fått med deg. Det er alltid deilig å komme hjem.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  7. Så mye fint :) Var dr på fredag jeg også, men synes det var ganske mye folk da også. Men hagemessa er et must hvert år, det er liksom startskuddet for sesongen.
    Lykke til med lesingen til eksamen :)

    SvarSlett
  8. Masse flott du har fått tak i på hagemessa :) og nå lurer jeg litt på hva du skal bli når du blir STOR? :D hihi...
    Ønsker deg en flott torsdag!
    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  9. Jeg skulle gjerne vært en tur på hagemessen, men som deg så holder jeg også på med etterutdanning, og helgene skal helst brukes til lesing.. Ikke lett nei :-)) God helg!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...