tirsdag 2. januar 2018

Håndarbeidsåret 2017


Vareopptelling av alt jeg har gjort av håndarbeid i løpet av året som har gått er bestandig morsomt. Året 2017 må vel betegnes som det året jeg for alvor fikk sjaldilla og brukte mengder av gult garn. At jeg elsker gult er vel ingen hemmelighet og nå har heldigvis gult også dukket opp i motebildet igjen. Både heklenål og strikkepinnene har gått jevnt i løpet av året, kun avbrutt av hagearbeid i sommersesongen. Her er det jeg har tryllet fram av garn i løpet av 2017:

I januar blogget jeg om min gule strikkejakke som hadde vært ferdig siden før jul. Jakken er nesten et lite kunstprosjekt i seg selv og er strikket (og litt heklet) i en mengde forskjellige garntyper i gule nyanser. Jeg har også brodert blomster og brukt perler, knapper og fløyelsbånd på jakka.
Mitt gule blomstersjal er heklet av restegarnet fra jakka. Det er deilig mykt og varmt og har blitt en stor favoritt

I februar ble jeg ferdig med et beige koseteppe og pute i restegarn som min eldste datter fikk i gave. Teppet består av heklede og strikkede ruter i masse forskjellig restegarn som jeg hadde igjen etter det beige designersjalet og den beige kosegenseren jeg strikket i 2016.
I februar heklet jeg Taiga sjal og strikket Medvind sjal,
i mars heklet jeg gult Valentinsjal og laget meg den lekreste gule Wiolabrosje
og strikket meg gul lue på en kveld

I april strikket jeg det lekreste sjal jeg noen gang har sett: Shawl of Secrets i det mest vidunderlige garn ♥

og strikket meg gul kosegenser da det stadig vekk dukket opp nye gule garnnøster i garnkassa mi

I august ble jeg ferdig med sommerhekleprosjektet mitt som var Stormy Day Shawl
I oktober hoppet Jubelgenseren av strikkepinnene
Og i desember heklet jeg det lekre skjerfet "Langetantesetjesjaal" og akkurat dette blogginnlegget tok fullstendig av med over 14.400 sidevisninger på et par døgn.
Noen UFO-er (uferdige objekter) har jeg også fått i løpet av året.: Et "Spicier Life" hekleteppe, et heklet bølgeskjørt, et lappeteppe i mange farger og sjalet Hygge ligger og venter på at jeg skal få inspirasjon til å gjøre dem ferdig
 Tre nye bøker har blitt innkjøpt i år: Lek med tradisjoner, Hekle ovenfra og ned samt Hekling i tykt og tynt
Men mesteparten av strikke- og heklebøkene jeg leser låner jeg på biblioteket. Dette er julas stabel med lektyre fra mitt lokale bibliotek. Flere av disse bøkene står på ønskelista, øverst troner nok Egostrikk og blir nok innkjøpt etterhvert
Og selvfølgelig har det blitt litt garn i løpet av året! Garnlageret vokser jevnt og trutt selv om jeg prøver å begrense meg til å kun å handle inn garn til prosjektene mine. Men noen godbiter smyger seg inn, som dette håndfargede tynn silke merino garnet fra Ninapetrina. Mon tro hva dette skal bli? Jeg grubler fortsatt....
Jeg er fortsatt ivrig bruker av Instagram og legger jevnlig ut bilder av mine pågående håndarbeidsprosjekter innimellom alle hagebildene. Er du nysgjerrig på hva jeg driver med for tida så følg meg på Instagram da vel... du finner meg under navnet @mariannsvingen
Og til alle dere som leser bloggen min jevnlig - vi blogges i 2018 også 
Godt nytt håndarbeidsår!

1 kommentar:

  1. Hei Mariann! Fantastisk mye flott du har laget det siste året! Så gleder jeg meg til å følge med på alt du finner på i 2018! Godt nytt år!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...