torsdag 18. desember 2014

Hekleteppe til svart/hvitt miljø


Min svigerinne ble 40 år nå i desember. Det er vanskelig å finne på noe til en som har alt, men hekleteppe har hun ikke. De bor i et hus der hovedfargene er svart/hvitt så jeg tenkte jeg skulle "sprite" det opp litt samtidig som jeg holdt meg i skalaen grått/svart/hvitt. Teppet er selvkomponert, og heklet av ullgarn. Rutene er små og store ensfargede oldemorsruter med et lite fargekick i midten. 
Teppet har vært ferdig lenge, men like før pakken skulle sendes fant ut at jeg skulle hekle ei pute som passer til også. Den ene sida gjentar mønsteret fra teppet med de store oldemorsrutene. Den andre sida av puta er blitt fargesprakende med alle fargene fra teppet. Så kan hun jo velge hvilken side hun vil bruke.
I dag har hun fått pakken sin og ble kjempefornøyd og overrasket! Det er så koselig å gi bort ting når mottaker blir så godt fornøyd :-)




Sabina prøveligger hekleteppet...

Puslespill - før monteringen

 Pute - den fargerike sida

 Pute - den andre sida med store oldemorsruter

2 kommentarer:

  1. Oi for en jobb! Og det ble skikkelig fint! Det er ekstra hyggelig å få noe nor giveren har lagt både tid og innsats i gaven :)

    SvarSlett
  2. For et herlig teppe! Og veldig fint med en pute til. Litt av en gave dette. Heldige Tone!!☺

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...