lørdag 13. desember 2014

Ny favorittlue til husets beboere


Husets beboere har fått øynene opp for ei ny favorittlue. I forbindelse med at jeg strikket lue til Fattighuset (les mer om det HER) har husets beboere fått prøve denne lua.
Og den er blitt en ny favoritt! Lua er utrolig god å ha på, den sitter godt, den klør ikke og designet faller i smak selv hos husets mest sære tenåring. Så nå har jeg fått bestilling på flere luer i forskjellige farger.
Lua er strikket etter oppskrifta "Hue med vri" fra boka "Strikkesidas favoritter". Garnet jeg har brukt er Rauma sitt babygarn. Ettersom garnet er mye tynnere enn garnet i oppskrifta, brukte jeg dobbelt garn. Lua er enkel å strikke og resultatet ble mykt og lekkert.
Så da er det bare å kaste seg over pinnene igjen da!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...