lørdag 13. september 2014

Fra rødt til hvitt - Louise Bugnet


Rosa Louise Bugnet er ny av året. Dette er tredje gangen den blomstrer i sommer og med 27 nye knupper er den ordentlig flott nå.
Duften er sterk og krydderaktig, du kjenner roseduften godt når du går forbi rosebedet.
Mest fasinerende er nok dette med at den skifter farge fra knupp til blomst. Fra mørkrødrosa knupper kommer den flotte hvite blomsten med en tanke rødlilla på de ytterste kronbladene.
Vi har to stk av denne rosa i det øverste rosebedet.
Planen til neste år er et stort rosebed i framkant av plattingen foran drivhuset, og denne rosa er en av toppkandidatene til å havne der. Både pga fargen og at den er så blomstringsvillig og ikke minst pga duften.
Dette er en av mine favoritter og en rose jeg kan anbefale :-)





Louise Bugnet og Stjerneskjerm passer godt sammen

3 kommentarer:

  1. Ja den var vakker! J har dessverre gitt opp roser :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Huffda, hvorfor det, det skulle jo gå endel roser der du bor?
      Jeg har fullstendig rosedilla og føler at jeg lykkes bra foreløpig :-)

      Slett
  2. Hos oss har rosene overlevd et par år og så dødd. Da til og med Hurdalsrosa (H8) døde etter forrige vinter, ga jeg opp! Vi har igjen Polarstjernen. Lykke til med dine! Roser hører jo absolutt med i en hage.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...