tirsdag 4. august 2015

Min første pion


Min første pion er i blomst og gjett om jeg er stolt! Selv om det er bare en blomst er den stor, fluffy, nydelig rosa og dufter deilig. Dette er en Sarah Bernhardt som jeg fikk i gave av min mamma i fjor og jammen ble jeg belønnet med en nydelig blomst i år. Kanskje jeg snart har klart å knekke "pionkoden"?
For jeg har to pioner fra før, en hvit og en rød. Men selv om de er noen år gamle finnes ikke antydning til blomster ennå. Flyttet ble de også for to høster siden for å komme på et opitmalt sted og plantet etter alle kunstens regler (etter Claus Dalby sin bok om pioner) Drenering i bunnen, og selve røttene like under jordskorpa. Kalk har de også fått i våres men ennå ingen blomster i sikte der. Kanskje de må flyttes igjen eller kanskje de bare sturer?
Så det var ekstra gledelig at vakre Sarah Bernhardt som er plantet i front av drivhuset ser ut til å trives utmerket der den står. Og kanskje blir  jeg belønnet med enda flere lekre blomster neste år?








7 kommentarer:

  1. Gratulerer! Den var nydelig, og har du en blomst i år får du gjerne flere neste år! Peoner er mine hagefavoritter, og jeg har skaffet meg et par nye i år også! Håper du snart får blomster på de to andre også! Klem fra Annne-Kristin

    SvarSlett
  2. Vakre Sarah :) Peoner er sjølve dronninga i hagen her, det har tatt 10 år, men nå er blomstringa overdådig. Bare synd at regnet bøtter ned, så de fleste peonene råtner i blomst. Peoner er tålmodighetsplanter, men akk, belønning kommer med årene, ofte flere peoner også ;) Tror det er oppi 30 her nå.....

    SvarSlett
  3. Den er veldig søt, forstår godt at du er fornøyd.

    SvarSlett
  4. All grunn til heftig begeistring! Lekker :-))

    SvarSlett
  5. Åjaa...lekker og det er jo så utrolig hvor stor og fluffig de kan bli,peoner:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar til meg, det synes jeg er koselig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...